V dnešním pořadu České televize Otázky Václava Moravce byl hostem člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.Jeho odpovědi rozhodně nemohly potěšit zaměstnance mladoboleslavské automobilky. V případě zavedení emisní normy Euro 7 by Škoda Auto musela uzavřít jednu výrobní halu a o práci by přišlo kolem 3000 lidí.
V rámci celého dodavatelského řetězce by podle něj přišlo o práci až 10 000 lidí. Automobilka by musela přestat vyrábět modely Fabia, Scala a Kamiq, protože by investice byla zcela nerentabilní.
Zavedení normy Euro 7 provázejí podle Jahna „nesplnitelné termíny“ a nejasnosti ohledně toho, co přesně po výrobcích vyžaduje. Měla by přitom začít platit již od roku 2025, což se podle výrobců nedá stihnout. „Ta doba platnosti je úplně nesmyslná,“ uvedl Jahn.
Norma upravuje emise pevných částic vypouštěných do ovzduší, a to nejen z výfuků, ale také z brzd a pneumatik. Podle Martina Jahna změna ovzduší v Evropě nezlepší, protože se zpomalí obnova vozového parku a lidé budou déle používat starší, méně ekologické vozy. Proti ultimativnímu zákazů spalovacích motorů se kromě Česka vyslovilo také Německo, Polsko a Itálie.
