RÁDIO MB

JEDINÉ MLADOBOLESLAVSKÉ RÁDIO

V Mladé Boleslavi se konala první koordinační schůzka ke stavbě rozšíření třídy V. Klementa

Na magistrátu v Mladé Boleslavi se v úterý 10. září uskutečnila první koordinační schůzka k připravované stavbě kompletního rozšíření třídy Václava Klementa. Jednání se zúčastnili zástupci města Mladá Boleslav, Středočeského kraje, Policie ČR, vybraného zhotovitele, automobilky Škoda Auto, projektantů a správců sítí. „Byly zde pojmenovány nejdůležitější skutečnosti, o kterých bude nutné dále detailně jednat. Další schůzka by se měla uskutečnit v příštím týdnu,“ uvedl primátor Jiří Bouška.

Rozšíření třídy Václava Klementa bude představovat největší dopravní zásah do života města přibližně na dva roky. Po podpisu smlouvy se zhotovitelem stavby bude proto nutné velmi detailně a jednoznačně vyjasnit požadavky a potřeby všech dotčených organizací. Teprve poté bude možná vlastní práce na dopravních opatřeních, zpracování harmonogramu stavby a určení, v jakém úseku bude možné začít.

Do příprav stavby je nutné zahrnout požadavky všech významných správců sítí včetně vedení horkovodu, názory a požadavky Policie ČR i odboru dopravy magistrátu, ale také vše koordinovat se společností Škoda Auto, jejíž závod a hlavní přístupové body jsou právě v blízkosti třídy Václava Klementa. 

Vybraným dodavatelem je sdružení TVK COLAS a H-INTES s nabídkovou cenou necelých 227 milionů korun, cena je přitom nižší, než odhadovaná – kraj počítal s 335,5 miliony korun, přičemž 103,1 milionu korun mělo hradit právě město Mladá Boleslav. 

„Naše spoluúčast tím pádem bude 62 milionů korun. Pokud z Ministerstva pro místní rozvoj ČR dostaneme vyjednanou dotaci v kompletní výši 29 milionů korun, bude to znamenat, že přímo z vlastních zdrojů nakonec vynaložíme 33 milionů. Ve srovnání s prvními kalkulacemi tak uspoříme skoro 70 milionů,“ upřesnil primátor Bouška.

Chystaná rekonstrukce se týká úseku od Bondy centra až ke křižovatce s ulicí 17. listopadu. Nově rozšířená komunikace je koncipována jako směrově rozdělená, vždy s dvěma až třemi pruhy v každém směru. Součástí stavby budou i nové autobusové zálivy, které však nebudou součástí jízdních pruhů. Oddělení protisměrných pruhů zajistí pásmo zeleně, provoz na křižovatce zjednoduší bypassy a ostrůvky. Délka celého úseku je 1,14 km. Stavba je s ohledem na množství inženýrských sítí a přeložek velmi komplikovaná. Stavba potrvá 25 měsíců. Zahrnutá byla i do seznamu strategických dopravních investic, které byly součástí vládního usnesení na podporu Mladoboleslavska v roce 2018. 

zdroj/foto: mb-net.cz

About Author