RÁDIO MB

JEDINÉ MLADOBOLESLAVSKÉ RÁDIO

Konalo se veřejné slyšení ohledně Bezděčínské spojky

V Mladé Boleslavi se uskutečnilo veřejné slyšení, na němž se řešila první ze série staveb nových železničních tratí, které mají zlepšit kolejové spojení Prahy, Mladé Boleslavi a Liberce.

Plánovaná Bezděčínská spojka, tedy koridor pro novostavbu železniční trati v úseku Nepřevázka – Mladá Boleslav město, se dostala fáze veřejného projednávání v rámci procesu posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). 

Stavba budí rozpaky ze strany obyvatel dotčených lokalit, především příměstské části Jemníky a obcí Řepov a Nepřevázka. Obavy mají především z nadměrného hluku a znehodnocení orné půdy. 

Na jednání vystoupil také primátor Mladé Boleslavi Jiří Bouška, který zopakoval, že město podporuje vznik všech strategických dopravních investic, jež jsou součástí vládního usnesení z roku 2018 na podporu Mladoboleslavska, tedy i stavbu Bezděčínské spojky. Tyto stavby v konečném efektu výrazně prospějí dopravní infrastruktuře v regionu. 

Zároveň primátor Bouška u této konkrétní investice zdůraznil, že je pro město zásadní, aby protihluková opatření byla posuzována z pohledu celkové kumulace hluku z provozu všech plánovaných záměrů v této lokalitě, protože v blízkosti Bezděčínské spojky má vzniknout také komunikace II/610 a dálnice D10 se má rozšířit na šest pruhů. 

Pro město je také klíčové, aby byla zachována průchodnost krajinou a odvod dešťových vod ve vztahu ke stávajícímu stavu území i jeho plánovanému využití.

Stavba Bezděčínské spojky zahrnuje výstavbu dvoukolejné elektrifikované železnice, propojující trati Nymburk hl. n. – Mladá Boleslav hl. n. a Mladá Boleslav město – Stará Paka. Celková délka modernizovaného úseku je 9,8 km. Začátek kolejových úprav je před zastávkou Nepřevázka, konec je navržen v Mladé Boleslavi před výhybkami odbočujícími do vlečky průmyslového areálu SD Kovo.

Zdroj: mb-net.cz

About Author