Demolice hlavní nádražní budovy na železničním nádraží v Mladé Boleslavi skončila v úterý 10. června. Likvidace sutin potrvá zhruba dva týdny a poté začne příprava vlastní novostavby nádražní budovy.
Během prázdnin se začnou vrtat piloty pro samotnou budovu a položí se základová deska.
Provoz nádraží a odbavování cestujících nadále probíhá bez přerušení při využití mobilních buněk, ve kterých jsou prodejna jízdenek, toalety a čekárna. Proměna hlavního nádraží v Mladé Boleslavi začala po mnoha letech nesplněných slibů a termínů letos 1. dubna. Po odvozu sutin a úpravě prostoru zde začne výstavba nové přízemní budovy, která nahradí starý chátrající areál. Bude zde moderní odbavovací hala s pokladnami a veřejnými toaletami. Ve vestibulu najdou cestující informační systém, mobiliář a nápojové a jídelní automaty. Všechny prostory budou bezbariérově přístupné, výškový rozdíl mezi odbavovací halou a nově vybudovaným prvním nástupištěm vyrovná šikmá rampa..Objekt bude mít zatravněnou střechu a zateplení, které zajistí nízké provozní náklady. Vstupní část s halou bude opatřena prosklenou fasádou.Stavební práce provádí společnost Strabag Rail, celkové investice činí 157,5 milionu korun a stavba by měla trvat 14 měsíců.


foto: mb-net.cz